- Většina zákazníků čeká, až jim jejich iPhone doslouží
- Pro mnohé je motivací touha po nových funkcích
- Jen malý počet (1 %) zákazníků reaguje na speciální nabídky operátorů
V pondělí budou představeny nové iPhony 16, které zamíří do předprodeje již v pátek a oficiálně se začnou prodávat o týden později. Nový průzkum agentury Consumers Intelligence Research Partners (CIRP) ukazuje, že zákazníci mají pro nákup nového iPhonu různé důvody.
Obsah článku
iPhone – proč kupujete nový?
Studie, která probíhala v USA po dobu 12 měsíců do června 2024, se ptala uživatelů, proč si pořizují nový iPhone. Nejčastější odpověď uvedlo 44 % dotázaných – jejich starý telefon je nepoužitelný. To zahrnuje problémy jako zastaralý hardware, nedostatek softwarových aktualizací, zpomalený výkon.
Dalších 29 % respondentů uvedlo, že jejich starý telefon je zničený, ztracený nebo jim byl odcizen. U části dotazovaných to může jednoduše znamenat, že telefon má jen rozbitý displej, ale namísto opravy rovnou koupí nový telefon. Celkem tedy tři čtvrtiny zákazníků kupují nový iPhone až ve chvíli, kdy jsou nuceni; alespoň dle svých slov.
Nové funkce tolik netáhnou
CIRP však upozorňuje, že i „nepoužitelnost“ může být relativní pojem. U 18 % zákazníků je hlavní motivací touha po nových funkcích, které jejich starý model nenabízí. Očekává se, že právě tito nadšenci budou stát fronty u Apple Storů hned v den uvedení nových iPhonů na trh.
Zbývající podíly jsou méně významné: 6 % zákazníků využívá výhodné nabídky operátorů, 2 % láká nová konektivita (novější Wi-Fi 7, 5G a tak podobně) a jen 1 % zákazníků pořizuje iPhone pod vlivem rodiny a přátel. Pozor, to ale neznamená, že jen 1 % dotazovaných přechází z konkurenční platformy.
Z průzkumu vyplývá, že nákup nového iPhonu není pro většinu zákazníků každoroční záležitostí ani pouhou rozmařilostí; převládají praktické důvody. Napadlo by vás to?
Zdroj: CIRP
Zdroj obrázků: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)