Apple webový vyhledávač
  • Již roky se spekuluje o tom, jestli Apple bude mít svůj webových vyhledávač
  • Před soudem v USA Apple objasnil, jak se věci mají a proč se do webového vyhledávače pouštět nebude

V rámci poměrně složitého antimonopolního procesu s Googlem v USA Apple požádal o možnost se částečně řízení zúčastnit, a to z jednoduchého důvodu. Aby ochránil své obchodní zájmy spojené s dohodou o výchozím nastavení vyhledávače Google na zařízeních Apple. Apple tvrdí, že navrhované opatření by mohlo nepříznivě ovlivnit jeho práva na současná i budoucí smluvní ujednání s Googlem a mělo by to negativní dopad na uživatele iPhonů, Maců nebo třeba iPadů.

Applu vyhledává Google

Zajímavý je výčet důvodů, které v dokumentu z Cupertina zazněly. V nich je objasněno, proč se cupertinští nehodlají pouštět do vývoje svého vlastního webového vyhledávače, který by mohl konkurovat Googlu a jeho vyhledávání. Abychom ještě situaci upřesnili, tak Google platí Applu za to, že je jejich vyhledávač nastaven jako výchozí na jablečných zařízeních. Nicméně v EU vám samozřejmě vaše zařízení musí dát na výběr, jaký vyhledávač chcete používat jako výchozí, v USA nikoliv. Teď už tedy k těm důvodům, které brání jablečnému gigantu v tom, aby si udělal vyhledávač svůj.

Bylo by to drahé

Firma uvedla, že vývoj vlastního vyhledávače by stál miliardy dolarů na investicích a zaměstnanci i prostředky by nakonec chyběly jinde. Ano, Apple je velmi bohatá firma, ale to neznamená, že se bude bezhlavě pouštět do extrémně nákladných projektů, kde má nejistý výsledek.

Umělá inteligence

V poslední době s vyhledáváním trochu zatočila i umělá inteligence. Celý segment se velmi rychle vyvíjí, nový hráč, jakkoliv finančně silný, by tedy riskoval, že neudrží krok. Mezi řádky můžeme možná číst přiznání, že v Cupertinu tuší, že s AI jim trochu ujel vlak a budou mít problém konkurenci dohnat, natož aby se mohli dostat před ní.

Apple a soukromí

Aby mohl Apple vytvořit životaschopný byznys s vyhledávači, musel by prodávat cílenou reklamu jako Google. Což pro firmu není klíčový byznys a bylo by to v rozporu i s její snahou v oblasti soukromí svých uživatelů.

Nedostatek odborníků

Apple přiznává, že nemá dostatek specializovaných odborníků a potřebné provozní infrastruktury. Obojí je přitom potřeba k tomu, aby byla firma schopná vybudovat si pozici jako autorita mezi webovými vyhledávači.

Zdroj: U.S. federal court in Washington
Obrázky: Midjourney

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *