- Jak asi vypadá stereotypní zákazník, který kupuje produkty Apple?
- Ačkoliv je to prakticky nemožné jasně normalizovat, zeptali jsme se na to AI
- Umělá inteligence přinesla několik trefných bodů, ačkoliv není jasné, z jakých dat vychází
Stereotypům se nevyhýbá ani technologický svět. Mezi uživateli se často šušká, že uživatelé Androidu jsou spíše techničtější jedinci, často závislí na otevřenosti, kterou platforma nabízí. Někteří by možná řekli, že používají Android, protože si na nic nehrají. Jenže jak vypadá typický stereotypní uživatel jablečných produktů? Zeptali jsme se umělé inteligence a byli jsme docela překvapení.
Obsah článku
Apple a typický zákazník podle AI: bohatší příznivci minimalismu
Abychom se vyhnuli střílení do vlastních řad, zeptali jsme se na sugestivní otázku generativní umělé inteligence, která nemá emoce a k tématu rozepří mezi světem Androidu a Applu přistupuje objektivně. Přesto výsledky mohou leckoho překvapit.
Podle ChatGPT od OpenAI typický zákazník Applu spadá do vyšší příjmové skupiny, Apple používá kvůli důrazu na minimalistický design a jednoduchost produktů. S tím lze jednoznačně souhlasit. Zároveň prý zákazníci jablečné společnosti často sází na výhody, které jim nabízí ekosystém všech produktů, nejen jednoho. To tak často u Androidu nevídáme, takže i s tím se dá souhlasit.
Trochu nás však pobavilo toto: „Typičtí zákazníci Apple často vyhledávají nejnovější technologie a inovace, které jim produkty pravidelně přinášejí.“ Že by americký gigant v posledních letech patřil k velkým inovátorům, to se úplně říct nedá.
Často pochází z měst a mají vyšší vzdělání?
Chatovací robot Claude od amerického startupu Anthropic byl trochu konkrétnější i z demografického hlediska. Nejčastěji prý jde o mladší až střední věkovou skupinu (20–45 let), spíše jsou to obyvatelé měst a mají vyšší vzdělání a příjmy než průměr.
Tady už se nabízí hned několik rozporů. Přece jen, Apple obecně, hlavně pak iPhony, už se stal tak masovou záležitostí, že specifikovat to na vzdělané zákazníky z měst je od AI přinejmenším krátkozraké.
Claude dále hovoří o tom, že typičtí uživatelé iPhonů či Maců patří k aktivním uživatelům sociálních sítí, často pracují v kreativních nebo technologických oborech a dbají na svůj image a společenský status. Dejme tomu.
Fascinující je popis hodnot typického Applisty, do čehož se ChatGPT raději vůbec nepouštělo. „Cení si inovace a pokroku. Důraz na soukromí a bezpečnost dat. Environmentální povědomí (vzhledem k ekologickým snahám Apple),“ píše chatbot od Anthropic. Co myslíte vy, jak vypadá typický zákazník Apple – a řadíte se do takové skupiny?
Zdroj: autorský text, ChatGPT, Claude
Zdroj obrázků: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)